Christmas is killing me..

God förmiddag! Julen är banne mig en stressig högtid som tar kol på dom flesta. Dessa två bloggfria dagar beror helt enkelt på ont om tid och verkligen ont om ork. I förrgår var jag och André till Borlänge igen och inhandlade dom sista julklapparna, nu tror jag att vi är klara faktiskt. Vi va en sväng till Falun också, jag bara älskar den staden! jag får nästan ont i hela kroppen när jag är där, jag älskar Falun. Vi va i alla fall in på Curb, André köpte en mössa och en tröja. Sen va vi som sagt till Kupolen, sen åkte vi hem.
Igår hann jag med väldigt mycket faktiskt. Jag, Johanna, Amanda och Pappa var först och främst till Ica och inhandlade saker till pepparkakshusbyggen, det blev lite överdrivet. Sen åkte vi hem till mig och började bygga. Vi hade fyra paket med pepparkakshus och det var endast ett som faktiskt var helt, självklart mitt!! :) Så jag lyckades få ihop ett fint litet hus medans Johanna och Amanda byggde varsitt vindskydd. hahahaah! Dom va så himla arga och förstöde hela julstämningen.. Det va väl inte mitt fel att mitt paket var helt! :D Det blev i alla fall väldigt fint. När huset och vindskydden var klara så var det dags för knäckbak vid mamma och en dag i tvättstugan! Mamma gjorde det mesta gällande knäcken, jag gjorde i alla fall strutarna till knäckklubborna! Jag hade ju fullt upp med tvätten. När André kom hem vid fyra så fikade vid mamma. Sen så gick vi hem och började sortera ur alla lådor ur våran walk in closet och lassade ner allt i källarn! Jag hände alla kläder och fick rätt bra ordning där inne! Nu är det fint som fan, inga lådor och inga väskor! I love it. Tack babe för att du orkade med mig.. Haha! Kläder hittades i lådor som André inte visste fanns, så där med växte tvätten. Så jag höll på att tvätta till 22.00! kutade fram och tillbaka typ 150 ggr. Men nu är det klart! :) Jag kan ju säga att jag sov väldigt gott inatt..

..Men inte imorse! Jag vaknade när André åkte och kunde sen inte somna om! Så jag och täcket förflyttade oss till soffan. Då var det en film på 3:an. As sorglig såklart, jag låg och grina som ett barn här i soffan! Jack Frost hette den. handlade om en familj, en pappa, en mamma och en son. Pappan sjöng i ett band och precis när familjen skulle åka iväg över julhelgen fick han ett viktigt gig och var tvungen att åka. Men efter halva vägen ångrade han sitt val och vände för att spendera helgen med sin familj. Då körde han av vägen i snöstormen och dog!! Ett år senare så förvandlades han till en levande snögubbe och fick förenas med sin son igen! GULLIGT. Den va helt okej. Inte super bra och inte super dålig, helt okej! Men nu sitter jag och tittar på Sjunde himlen. Ska snart sätta i gång med städningen och marknadesnougatbakning!

Ikväll ska jag och André klä julgranen som han så vackert stal igår. Sen blir det uppesittarkväll vid papsen! Jag, André, Amanda, Johanna och Jenny! Synd att mamma ska jobba :( Vi ska i alla fall spela bingolotto och klä granen där med :D Sen blir det nog en hel del gott och äta om jag känner min familj rätt ;) haha
Nä.. Städa var det ja! Hörs sen! Peace.

Kommentarer
Postat av: emelie

Nej den har hon inte sett.

GOD JUL till er <3

2010-12-23 @ 15:03:41
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0