Första advent 2010

God kväll folket! Nu har det varit ett litet upphåll i bloggen igen, jag vet, men nu är jag tillbaka. Det har varit rätt mycket i nu i helgen, men mest hände nog igår! Först var vi till Trä-bygg-järn och fixade lite grejer till garderoben och hämtade lastbilen! För André hade nämligen fått ett meddelande om att våran nya fina soffa hade kommit! Vilket va skönt som fan med tanke på att den var beräknad att komma vecka 50! alltså så kom den tre veckor tidigare! Skönt som tusan! Så vi va alltså in och hämtade den igår! Sen när vi kom hem igen var det bara att byta ut den gamla lilla mot den nya stora. Vi var ju självklart tvugna att frakta bort den lilla, tillbaka ner till Råbroviken! Sen när vi väl kom hem igen hade jag lite brådis! Johanna hade nämligen bjudit in mig till China-middagen med brudarna! Inte vilka brudar som helst, nej nej, det var så klart Jenny, Johanna, Angelica, Linda och Therese (Angelin). Det bästa sällskapet och den bästa maten, verkligen! Jag och Johanna drack coca-cola och det gick fint! Det blev en mycket trevlig kväll med brudarna, tack så mycket, måste göras om! :) <3

Idag är det första advent, redan! När vi vaknade imorse gjorde vi oss i ordning och drog hem till Råbroviken för brunch med Jonny och Anette! Riktig julmats-frunch (frukost/brunch/lunch) gott. Synd bara att man tydligen inte får äta det enda goda på julbordet när man är på tjocken. Det är tydligen farligt att äta rökt lax, kul. Det är typ det som jag tycker är det bästa, men nu kan jag ju inte äta det så det fick bli det näst godaste - Julskinka-macka! Efter bruchen åkte vi till TBJ för julskyltning! vi var även fram till byn och kika men det va inte mycket att se, vi va bara in på Marita's och handlade lite, sen drog vi in till stan! träffade på Amanda och hennes polare som åkte med oss in till Ludvika. Vi shoppade lite julklappar, en till Johanna och en till pappa, nu är det bara fem kvar.

Nu på kvällskvisten hade vi besök av mamma, pappa, Amanda, Jonny och Anette på lite eftermiddagskaffe! Sen har vi nyss varit fram och hyrt lite film samt varit vid Kurt och Lena och ätit lite varma mackor, gott. Nu inväntar vi bara Johanna som ska komma och skåda den enorma nya soffan! :) Sen blir det filmmys för heeeela slanten! Vi hörs imorgon! Peace.

Kommentarer
Postat av: emelie

Rökt lax tänker jag då ialla fall äta!! man behöver ju inte trycka i sig!! =) de är ju som sagt de godaste

2010-11-28 @ 21:10:26
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Svar till Emelie

TACK EMELIE!!!! man kan faktiskt äta lite tycker jag!! man behöver som sagt inte smocka i sig bara lax liksom! :D

2010-11-28 @ 21:19:11
URL: http://immad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0