"En behöver krympa och en behöver växa!"

Ojsan, nu var det så där längesen igen! men mycket har hänt sen sist. Har umgåtts en hel del med fröknarna Larsson, Ohlsson och Thunberg inklusive alla ungar! Världens bästa ungar.. Sen igår var Elin, Evelina och Astrid här och hälsade på mig och Alice! Det var verkligen jätte trevligt att se dom igen, vi träffas allt för sällan tycker jag! Alice vill leka med sin tremänning oftare! :) Sen kom Andrés mormor och morfar och hälsade på en snabbis på eftermiddagen igår, sen kom André hem, jag lagade mat och så åt vi och sen drog vi till Grängesberg och hälsade på Ante, Therese och lilla mini Adam ♥ Han var verkligen skit söt och super liten, jag kan inte tänka mig att Alice har varit så där tiny, nu blev hon plötsligt stor tjej..
Idag blir Alice stor tjej på riktigt, hon fyller faktiskt 3 månader idag. Men vi har inte firat än, det får bli till kvällen det. Imorse ställde jag klockan på 8. Då gick jag och familjen upp, Alice fick frukost och André drog till jobbet.
Sen kokade jag kaffe och drog på mig promenadskorna ( alltså mina Converse.. ingen bra idé!) och spatserade upp till Emelie. När jag kom dit var Christian och Thilde ute och grejade, Emelie och Havanna låg inne och SOV!! Så jag gick in och väckte Emelie, tvingade upp henne och så drack vi kaffe. Sen tvingade jag henne att följa med på en uppfriskade promenix. Mitt nya liv börjar idag nämligen, jag trappar ner på ätat och Alice proppar jag i lite till. Jag behöver krympa och hon behöver växa, så där är det.

Ikväll ska vi hem till Jonny och Anette i Råbroviken och grilla och bada. Men nu i skrivandets stund ser jag att det inte längre är vackert väder, så det kanske inte blir nå bad. Vi får se. Men grilla ska vi i alla fall göra, men först ska jag och André till Rusta och kolla om markiserna går att beställa nu.. jag vill bara göra fint på verandan NU! Så vi får hoppas hoppas! Nu vaknar Alice, hörs kanske! peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0