"räkornas förlovade stad?"

Hej svejs Everybody allihopa. Nu är jag och familjen i Strömstad, vi åkte vid 9 igår morse och anlände här på Strömstads camping vid 3. Bilresan gick alldeles utmärkt, det var absolut inga problem att åka långt med Alice! Hon sov nästan hela vägen och vaknade iprincip bara när hon skulle äta. När vi kom fram så grejade vi ordning i stugan och sen gick vi ner till stan och köpte lite färska räkor, baguetter, aoli och skagenröra och gick sedan tillbaka (i spöregnet) och käkade i stugan. Efter vi ätit var jag ner och köpte ett Yatsy och en kortlek för att ha nått att göra i pissvädret. Så spelade vi massa Yatsy och mös här hemma. Men sen slutade det regna så vi tog oss en promenad ner till The Cod och drack varsin lesk. Sen knallade vi tillbaka, helt slut efter en lång dag.

Imorse vaknade vi helt dyngsvettiga, eftersom det är två våningsängar i stugan så fick vi ju dela på en 90bädd jag och Nisse. Så det var skapligt varmt när vi vaknade, men annars sov jag fan jävligt bra. André gick ner till campingens lilla kiosk och köpte frukost, sen åt vi och kom på att det även idag var mulet. Så vi bestämde oss för en tripp till Nordby köpcentrum. Jag shoppade massor och Andrés ingenting som vanligt. Vi käkade lite lunch där och hann även med lite fika, men sen åkte vi hem till stugan igen, efter ca 5 timmars shopping. Väl tillbaka i stugan så fick Alice käk och vi bestämde oss för en promenix ner på stan. Vi gick runt lite och sen åt vi middag på Park. Jag fick besök av en Nick Nolte (utan champinjoner) och André fick sig en riktigt saftig bit. Mycket trevligt hade vi :) men slut på det roliga när jag fick vrål ont i magen och vi var tvugna att gå tillbaka till stugan. Jag spenderade 20 minuter på toa med 10 andra nödiga, utan större framgång. Kul att vara förstoppad i räkornas förlovade stad!!! Fan. Men jag tänker äta i alla fall, då måste det ju komma ut. Haha.

Nu ska vi spela lite Yatsy, André lär ju få chans till revanch. Hörs imorgon, Peace!

Kommentarer
Postat av: JOhanna

Det kan ju komma ut uppåt, fast det som ska komma ut nedåt ;)

2011-07-02 @ 16:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0