"inte mycket till fiskelycka"

God förmiddag alla fina! Idag är det strålande sol och vi har ännu inte varit utanför dörrn här i Skeppmora. André har åkt till Kyrkbacken för lite kontraktskriv och plock ur lägenheten. Nu är den snart inte våran längre, fan va skönt! Men det var lite grejor kvar som André skulle passa på att ta med nu när han är där. Så jävla skönt att Ante och Therese köpte våra matsalsmöbler i alla fall :) tack!
Alice sover och jag städar, vanlig vardag alltså. Skulle behöva åka till leksaksaffärn och införskaffa solparasoll till vagnen och solskydd till bilen innan vi åker till Strömstad på Torsdag. Är det nån som känner sig manad att följa med mig och Sprallis dit?

Igår var ju jag, André, Viktor och Amanda ut på en liten fisketur. Vi försökte med båten men det blåste så mycket så vi gav upp efter en halvtimme och rodde in igen. Då tog vi i stället bilen till nån liten sjö där vi satt och dinglade med benen från en bro i solskenet och metade. Vi hade fika med oss så det var väldigt mysigt :) jag kan inte påstå att jag fick upp gammelgäddan men en liten firre drog jag upp i alla fall, som André sen kastade tillbaka. Viktor fick såklart också fisk. Sen åkte vi hem, men jag och André var inte klara med fisketuren! Så vi drog till dammsjön och fick varsin liten fisk som vi också kastade tillbaka. Onödigt att döda nått man inte kan äta.

Nu ska jag kolla om Sprallis vill vakna och få lite mat, sen måste jag kolla hur långt tvättmaskinen har gått. Det tar seriöst 2 timmar att tvätta i den där förbannade maskinen. Finns det nått värre än att hitta mer tvätt när man redan börjat tvätta!? Nej. Speciellt inte nu när det tar 2 timmar!!! Åh. Hörs sen. Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0