Sprulie 2 månader!

Tjenare! det har minsann inte blivit mycket till bloggande nu på ett tag men jag har haft fullt upp med Jennys födelsedagskalas och midsommarfirande! Jenny fyllde ju 25 i torsdags, grattis! Sen har det ju som vi alla vet varit midsommar, då var vi vid Jenny och firade med nära och kära! mycket trevligt. Men nu är jag tillbaka!

Idag började vi dagen med ett besök i kyrkan i Grängesberg för lite mätning och vägning av Sprulie (Alice). Nu väger hon så mycket som 4770g och är hela 58,5cm lång! jävlar va hon växer den lilla damen! helt sjukt ju.
Efter det åkte vi hem och fick besök av Ante och en mycket gravid Therese! :) Gud va jobbigt att vara gravid, det tyckte hon också och ville bara kläcka nu. jag tror dom blev ännu mer sugna när dom såg våran lilla toka :) Hon fyller ju faktiskt 2 månader idag, tiden går fort när man har roligt och inte är gravid!
När dom åkt hem så kom Jakob och hälsade på en snabbis, sen lagade vi lite pastasallad och sen åkte vi hit, till Råbroviken! jag, André, Viktor och Amanda ska ut med båten och fiska snart! :) Vi var vid Dammsjön igår men då var det bara Viktor som fick fisk så vi tänkte göra ett nytt försök idag. Dom kommer nog alldeles snart, dom ska väl bara dumpa av Hecke vid faster Hanna först. Alice får vara här och leka med farmor Anette en liten stund! :)

André har nu bara en vecka semester kvar, fan va det är underbart att ha han hemma. Det har mest blivit verandabygge och fest den här veckan som han har varit hemma. Men den här veckan blir det lite verandabygge, men på Torsdag drar vi till Strömstad, bara vi tre! det ska bli hur underbart som helst, skönt att komma bort lite. Men sen är hans semester slut och vi återgår till normal vardag jag och Sprulie. Känns väl sådär..

Nu ska jag hjälpa André att tömma båt-fan! hörs sen. peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0