"..med en doft av spackel och fotsvett."

God dagens! Vaknade kvart i 7 imorse och förberedde mig mentalt för att gå upp. En halvtimme senare gick jag och älsklingen upp och tur var väl det, för 5 minuter senare stod våra kära hantverkare vid dörren och var redo att göra ett ryck! Så jag packade ihop lite saker och så gick vi ner till mamma och pappa för att ge våra arbetare lite space att arbeta ifred! Känns skönt att det är på gång nu! Dom håller alltså på att göra klart bebisrummet eftersom vi har lite kort om tid, så nu går det undan!
Klockan åtta, när André åkt till jobbet så la jag ner huvet på kudden i soffan och somnade till. Vaknade titt som tätt av Zorro som körde in nosen i nacken på mig och av Jenny som höll på att skriva ut en hel bok på pappas skrivare. Det lät seriöst som om hon skrev ut material till en bok på 200 sidor, jag ville bara slå henne men jag orkade inte ens titta upp. Så jag slöt mina grå-grön-gräschiga och sov lite till. Halv elva gick jag upp och gjorde mig i ordning och en halvtimme senare kom André och hämtade mig. Då drog vi till barnmorskan för en liten koll. Allting såg bra ut som alltid. (Vikt: +1kg sen sist. Mått på magen: 34. Blodtryck: 100/65. Fosterläge: Huvud nedåt, dock inte fixerad. Fosterljud: 158) Hela besöket tog ca 10-15 minuter som alltid, haha! När vi var klara åkte vi till China och käkade lunchbuffé, fint som fan!

Nu sitter jag här i mitt hem och känner doften av spackel och lite fotsvett, tack vare Jenny som svettat ner mina skor! Dom har aldrig luktat innan hon lånade dom! Jag kikade in i lilla rummet när jag kom hem och dom har alltså spacklat väggarna och även golvet, eftersom det var ett stort hål där garderoben stått förut. Imorgon kommer dom tillbaka och ska ev. spackla lite till, slipa väggarna och kanske måla lite också! Det blir nog så att dom får återkomma även på onsdag! men det gör fan ingenting, jag tycker bara att det är skönt att det snart är klart och att André slipper stressa över det där.

Nu ska jag slänga i kull mig på soffan och titta lite på TV, jag är piss trött! Men vi hörs senare! peace.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0