"Glad Påsk!"

God kväll och glad påsk på er. Påsken för mig är ingenting märkvärdigt, men ändå har man inte en sekund att slappna av på dagarna. I torsdags var jag, André, Jonny och Anette till Örebro och tittade på Takida. Vi bodde 20 meter från Conventum där dom spelade, så vid middagen på Hotellet så tittade vi lugnt och sansat på när folk köade i kylan. Vi träffade massa Grängesbergare/Ludvikabor som vi glatt umgicks med. Konserten var kanon, dock hade jag ju inte hört hälften av dom nya låtarna. Men då och då dök det upp en gammal låt och då kan jag lova att jag kunde sjunga med och minnas dom gamla goda tiderna, då man gick på Granddisco och Haffas och såg dom, men det var på den tiden då dom inte var så kända och ingen visste vilka dom var. Det va då dom var bra!
Efter konserten följde vi med Gänges-gänget till en pub där vi tog nån öl innan vi gick tillbaka till Hotellet. Men festen var inte slut där. Vi hamnade på ett av hotellrummen för en nattasup, för dom som fortfarande drack, jag började dricka cola vid 12-tiden. Sen var det godnatt, tre på natten. Sen var det bara för morgontrötta Madde att kliva upp halv 10 för halv-bra hotellfrulle. Eftersom ingen var riktigt körbar så gick vi på stan och fikade. Sen blev det Ica Maxi och sen vidare hem till berget. Tack för en trevlig afton!
 
Idag har vi haft två underbart fina påskkärringar här, Ebba och Thilde. Dom fick godis men vi fick inga påskkort kom vi på i efterhand! Så jag ska nog tigga åt mig ett och annat imorgon tror jag. André och Alice målade egna små påskkort i form av Alice hand som André så fint gjorde till små hönor. Dom tog vi med på påskmiddagen hemma vid Gunvor och Kalle. Där var lite släktingar och åt tillsammans med oss och sen åkte vi ner till J&A och drack kaffe.
Mätta och belåtna åkte vi sedan till mamma och pappa och fikade. Jag, André, Alice och Amanda tog en promenad med Zorro ner till Örabergsdammen och kikade också, kan vara nyttigt med en promenad efter att ha tryckt hela dagen. Tack alla medverkande för en fin påsk-dag ♥
 
Nu sover Alice och jag och André ska påbörja vårat American Pie-mataton. Godis, Chips och Cola är uppdukat och jag känner hur jag bara blir fetare ju mer jag stoppar i käften. Det är inte bra med påsk, då har man nått att skylla på när man stoppar i sig. usch och fy! Glad Påsk! peace. ♥
 

Kommentarer
Postat av: Chrissie

vi fick inte heller nåt påskkort av de fina påskkärringarna!:-) kan man kräva ett i efterskott!??!;-)

2012-04-08 @ 01:49:16
URL: http://djurenojag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0