"tillbaka på ruta ett"

Ojsan hoppsan va länge sen det var jag bloggade nu då! typ fyra månader sen sist. Mycket har ju hänt sen sist må jag säga. Sommarn kar kommit och försvunnit lika fort, André har haft semester och jag har jobbat på Granis. Men nu är det slut med det också och jag är tillbaka till det verkliga livet som arbetslös mamma och hemmafru. Trist.
Andrés semester gick väldigt fort eftersom jag befann mig på Granliden mestadels av tiden, men vi hann i alla fall med en liten mini-semester med familjen Larsson/Fredriksson och Larsson/Bruset, en mycket trevlig semester till Eskilstuna med djurpark och camping! Nedra tur med vädret och trevligt sällskap gjorde att det blev toppen och ungarna var (för det mesta) glada, så 5 av 5.
 
Annars har jag som sagt jobbat de senaste sju veckorna och ärlig talat fick mersmak av arbetslivet. Jag tycke om Granliden, både boende och (de flesta) personal. Det kändes tungt i hjärtat att ta farväl och sluta igår, blev nästan lita gråtfärdig. Men så där är det, hoppas man får komma tillbaka snart! Så nu är jag tillbaka mellan två jobb så att säga, vill ha ett jobb. Alice börjar på dagis nästa vecka också så då kan jag äntligen skaffa mig nått att göra om dagarna.
 
Mycket har hänt med Allan-Brallan också på fyra månader. Numera springer hon runt här hemma och tjålar hål i huvudet på sina gamla päron. Skönt nu när hon kan gå själv måste jag säga, mer för än nackdelar på den punkten.
Hon växer så fort, snart är hon 16 månader! det är inte riktigt klokt.
 
Ska försöka återgå till bloggvärlden nu när jag går hemma igen. tack för mig. hojt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0