"förbannade snö och fantastiska fika"

God kväll. Sitter i soffan under den varmaste filten jag äger och tittar på Stalkers. Det är inte så jätte bra om man frågar mig, mest sinnessjukt men det går att titta på. Det är mest ett mellan-program, det är ingenting vettigare så att säga. Efter detta är det dock Ink Master Sverige, vilket jag tycker är rätt bra faktiskt. 
Utanför fönstret är det snöstorm. Hur jävla mycket snö ska vi ha egentligen? det är inte okej, jag är inte så överförtjust i vintern. Jag är köld-allergiker, for real. Där av den varma filten, det blir ju liksom kallt inne när det är så här. Nu har vi element och luftvärmepump på full rulle. Visst, vi kan ju elda och så men det är inget alternativ när Alice är vaken, det bli "varmt i öronen" som hon säger, haha! Men hon sover i och för sig nu. 
 
Den här veckan har vi hållt oss inne pga det vidriga vädret. Jag vill inte släpa ut Alice när det är -20 eller snöstorm bara för att åka till dagis. Så nu har jag skavsår i öronen av att ha haft knodden hemma. Det finns ingen som babblar på som våran Alice, haha. Idag har hon sprungit runt och vrålat "mammisen" hela dagen (va hon nu har fått det ifrån?) och nu på kvällen har hon sjungit "Hej Monica, hej hej Monica. Annika. Annika...". Ja som sagt, va fan får hon allt ifrån. Ingen låt som går varm här hemma precis och hur kom Annika in i bilden?. 
 
Imorgon kommer pappa och hämtar mig och Alice. Alice ska få gå på dagis för första gången på en vecka, vilket hon är överlycklig för. Jag ska baka med mamma. Vi har nämligen strömavbrott (för tjugoelfte gången) imorgon, så jag kan inte vara hemma. Då fryster jag fast. Så jag och mamma ska baka lussebullar. Sen på kvällen är det lite lussefirande på dagis med Alice grupp och föräldrar. Ska bli trevligt. 
 
Nu har min älskade Sambo bakat kvällsfika i form av chokladbollar. Han sa nyss "fan va bra jag är. Finns det SM i chokladbollsbakning?" haha. Så jag lär väl smaka på dom fantastiska chokladbollarna då kanske! Han har även serverat mig lite cola, så nu blir det fikamys framför tv:n resten av kvällen innan det varma duntäcket kallar! 
 
God natt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0