"Kokt kyckling och Musikhjälpen!"

Denna vecka är det Andrés vecka att ta Alice till Dagis då han börjar 9, vilket betyder att jag slipper släpa ut stackarn till bussen på morgonen. Idag hade jag planer på att baka julgodis när A var på dagis, men det sket sig. Jag hade helt enkelt inte tillräckligt med feeling. I stället kokade jag kyckling, jag hade lite problem först med att få reda på hur jag skulle gå till väga. Men jag kokade bara pippin i typ 45 min för att vara på den säkra sidan och det verkar ha blivit okej. Jag blir så nervös när jag ska handskas med rå mat, vill ju inte att Alice ska få nån sjukdom eller nått. Men nu ligger i alla fall den kokta kycklingen i bitar i kylskåpet och snart ska den bli dränkt i currysås. Alice är nu kvar vid mamma och pappa och jag är hemma. Varje dag efter dagis så går vi till mami för lite mellis innan vi tar bussen hem, så var det även tänkt idag men Alice ville vara kvar och leka med mormor, morfar och moster Amanda. Så det fick hon väl, på så vis kan jag passa på att dammsuga, tvätta och fixa maten tills André och Alice kommer hem vid 6. Det är lite brådis idag med maten för jag och Larsson ska hjälpa Tussan att flytta ikväll. 
 
Jag är så lycklig att Musikhjälpen har börjat igen. Det är så himla bra, tittar på det varje år så mycket jag kan! Dessutom så är det ju verkligen för en god sak, så se till att bidra! Skicka ett SMS till 72 999 med belopp 50, 100 eller 200 + din låtönskning (låt, artist och ev motivering).
Din musik räddar liv! ♥
 
peace.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0