"Inte så lätt när man har en Alice.."

Alice har nu mera börjat tro att vi orkar gå upp före nio. Så dom senaste dagarna har vi hunnit säga hejdå till pappa innan han drar till jobbet. Igår tog vi en morgonpromenad och stannade till vid Emelie för en kopp kaffe. Sen kom Sandra och Amanda och Hector så vi tog en sväng runt byn med pulkorna.
Idag gick det inte lika bra att promenera, vi gjorde ett försök men kom bara bort till Jenny. Då var jag helt svettig efter att ha plogat hela vägen med vagnen i all slask och regn. Så vi vände eftersom A ändå inte hade några planer på att sova. Alice har gnällt och drygat sig hela dagen, det är så drygt nu när hon bara kan åla sig fram och inte fattar hur man kryper, hon blir så jävla irriterad hela tiden! Jag längtar fan till hon kan krypa och ännu mer tills hon kan gå, då kan hon följa efter mig överallt och då kanske jag får nånting gjort och hon slipper bli grinig. Idag har hon bara velat sitta i soffan bredvid mig. Försökte sitta lite vid datorn men det är inte så lätt när hon krälar över mig och ska trycka på alla tangenter på datorn hela tiden. (Se bilden nedan) Så därav blir det inte så mycket blogande nu. Men nu sover hon äntligen här bredvid mig på soffan, sängen duger inte så hon fick titta på barnprogram på datorn till hon tuppade av.

Idag tror jag att pappa (Kurt) får hämta oss så åker vi hem till dom ett tag innan André slutar. Det är så trist att vara hemma hela dagarna, speciellt nu när vi går upp så nedra tidigt. Sen ikväll ska vi fortsätta få upp saker på vinden, började lite smått igår så det börjar sakta men säkert kännas som ett hem igen och inte en soptipp.
Men nu ska jag försöka få undan lite småplock innan vilden vaknar igen! peace. ♥


Man blir trött av att kämpa efter datorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0