"växer så det knakar!"

Hejsan. Idag har jag och Alice rensat ur hennes byrå, la undan alla kläder hon inte kan ha och inte använder! Usch, jag tycker inte alls om att lägga undan hennes fina kläder, men det är ju ett måste om hon ska få plats med det nya och det hon faktiskt kan ha. Men nog känns det jobbigt att hon växer ur allt så fort.
Klockan ett kom pappa Kurt och hämtade oss, så följde vi med hem till dom. Johanna var där och sen kom även Amanda och även Jenny. Jag älskar när hela familjen är samlad! Det händer inte allt för ofta men när det väl händer så gillar vi det. Alice älskar sina mostrar och lyser upp som sol när hon ser dom, det gör hon så klart med mormor, morfar, farmor och farfar också. Men det är något speciellt med morfar på nå vis, hon börjar genast att dansa och tjåla när hon ser honom och hon vill till honom hela tiden! Så det är kul att vara där.
Mamma bjöd på middag så nu när vi kom hem hade jag tid till annat för en gång skull, annars är det matlagningen som tar en massa tid när man kommer hem och så orkar man inte med det andra som ska göras. Så nu har jag dammsugit, diskat undan alla nappflaskor och plockat ur diskmaskinen och börjat tvätta. Det är inte lätt att vara husmor ska ni veta och inte fan är det alltid så kul. Men så går det när man ska växa upp så inåthelvete fort :D haha
 
Nu har jag precis talat med en annan husmor som stod och gräddade pannkakor, nämligen Amanda Larsson! haha Där har vi en riktig hemmafru må ni tro ;) Dom kanske skulle komma hit lite senare för en kvällsfika, men eftersom pannkakorna gräddades så här dags så fick vi allt se om det blir nått. Men det hoppas vi väl, saknar min Hector! ♥ TTYL peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0