nya dagistider och lite jobb!

God förmiddag! Jag skyller helt och hållet på att vårat internet inte funkat på ett tag, där av bristen på inlägg. Men nu fick jag en sekund över så jag tänkte uppdatera er lite. 
 
Denna vecka har Alice först varit sjuk och sen gått på dagis onsdag och torsdag. Dom har ju ändrat nu så 15timmars-barn inte behöver gå mellan 8 och 11, nu kan man välja att ha dom där 5 timmar i 3 dagar i veckan. Så det har vi nu testat och det funkade bättre för oss alla. Så nu går hon mellan 08.45 och 13.45. Då får hon även äta lunch där och sova middag. Dock får dom inte henne att slappna av och sova, men det visste jag väl redan att inte det skulle gå. Då skulle dom få ett pris om dom lyckades. Men hon är i alla fall gladare när jag hämtar henne och hon vill inte ens följa med hem längre, så det är ju bra! :D eller nått. 
 
Idag är det ledig dag, i alla fall för Alice. Själv fick jag ett sms i morse om att jag ska jobba ikväll, 15-20. Skönt att få jobba lite, man blir trött av att bara hålla på hemma hela tiden. Så jobb tackar jag för. Jag blir bara så stressad innan jag ska iväg. Men Anette är så snäll som kommer och hämtar oss och tar hand om Alice i en timme innan André slutar, så då kan jag slappna av lite bättre. Ska försöka hinna städa lite innan, hatar att komma hem till kaos. 
 
Nu blir det lite kaffe så jag får ork att fixa. peace.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0