God kväll!

Idag är det fredag, vilket betyder att jag brukar låta Alice vara ledig från dagis. Så vi var alltså hemma idag, vilket inte är jätte kul. Så jag fick för mig att fixa och trixa lite med min blogg så jag har någonting att sysselsätta mig med nu när jag är arbetssökande och uttråkad. Så här blev då resultatet, halvnöjd som vanligt! Det kommer nog en och annan ändring med tiden ska ni se, men nu är jag i alla fall tillbaka så att mina fem läsare har något att göra. 
 
Även om man är arbetslös så händer det ju en hel del saker runtom. Alice har börjat på dagis, hon går då bara 15 timmar i veckan, mellan åtta och elva varje dag. Hon trivs jätte bra och älskar verkligen att vara där, så jag låter henne vara det! Många tycker väl att jag är dum i huvudet som har ungen på dagis när jag ändå inte gör nått, men det är helt och hållet för hennes egen skull. Jag hade hellre haft henne hemma, det blir liksom ett jävla bussåkande när man inte har nått körkort. 
Men att bero på det så har jag kommit fram till att jag ska ta ett nu, så håll tummarna! Förhoppningsvis blir det handledarkurs den 2 Oktober med Jenny så vi kan ut och öva, sen ska jag plugga röven av mig hemma! Jag vill ha nu, men det handlar mycket om pengar. Man lär ju ha lite stålar om man ska få nått körkort, så vi får väl se hur lång tid detta kommer ta. Får ju helt enkelt ta allt efter som när jag har cash.
 
Nu sover Bralls, jag och Nisse sitter i soffan och glor. Snart blir det film, chips och cola...zero! min nya favvo. Som jag alltid säger när jag börjar blogga igen: "Ska försöka uppdatera oftare!" kanske. kanske inte! Förhoppningsvis håller jag mitt ord denna gång! Ha det bäst tillsvidare! peace. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0