Mycket att tänka på!

Goddag! Idag tog vi sovmorgon till halv 10. Sen dess har jag ränt runt hela huset och hunnit städa, startat diskmaskinen, sminkat mig och satt upp håret och nu ska jag snart kasta i en maskin tvätt. Det är mycket som ska hinnas med innan man ska jobba eftermiddag. Jag avskyr att komma hem till ett kaos när man jobbat och idag slutar jag nio så då vill jag inte städa det första jag gör när jag kommer hem. 
Alice sitter nu i sin fotölj och leker med sin docka. Nyss stod hon med en leksak över min plastblomma som står på rumsbordet, hon gjorde nått märkligt ljud och sa att hon vattnade blomman. Va får du allt ifrån unge? haha
Nu drar hon dockan i tofsen och säger "gockan piin hoffs!" (vilket betyder dockan fin tofs).
 
Nu sitter jag här framför TV:n med en kopp kaffe. Många tankar snurrar i huvudet, det är mycket att tänka på innan man ska åka och vara borta hela dagen! Har jag packat allt till Alice? va ska jag äta innan jobbet? när måste jag åka till Grängesberg? när går det nån buss? hinner Alice vila innan jag ska åka? suck. 
 
Nej dags att ta tag i alla måsten igen! hörs ikväll! peace.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0