Smått och gott!

Sitter och snörvlar ensammen i soffhörnet och tittar på körslaget. André är i Råbroviken och badar utomhusbad vid sina päron med sin kusin och hans vän. Alice sover.. tror jag! Jag la bara in henne och hon sa inte ett ljud, helt utmattad. Hon har tjatat om välling och sova i två timmar nu så jag tyckte det var dags! Anledningen till att jag höll henne vaken till nio är att jag faktiskt vill sova till minst nio imorgon. Jag är inte mer än människa, även om jag har barn! Det borde folk lära sig. 
Innan läggdags har jag och brallan mys och tittat på Körslaget. Hon pratar dock bara om sin nya favorit Algot, som är en av mina käraste vänners (22 dagar gamla) son. Dom var här i veckan och hälsade på oss och Alice föll pladask. Bebis Algot som hon kallar honom är hennes nya favorit samtalsämne. ♥
 
Alice blir 17 månader nu den 27 september, vilket betyder att hon inte ens är ett och ett halvt än och hon pratar som en tre-åring. Man får verkligen passa sig va man säger nu för hon upprepar allt. På BVC frågade dom hur många ord hon kunde och om det var ca 10 st (vilket tydligen är normalt i hennes ålder). Jag överdriver inte ens om jag säger att hon kan 110. Jag och Alice pratar ju då med varandra hemma, men jag tror inte att dom tror på mig på BVC när jag säger det. För så fort vi stiger in i rummet där så blir hon knäpptyst. Hur ska man få dom att förstå då? haha
 
Nu ska jag ta nässpray även om det betyder att jag får nysa 100 000 ggr efteråt, för jag blir snart tokig. Imorgon ska vi måla färdigt skåpluckorna vid mamma och pappa. Vi började idag men eftersom dom var gula innan och ska bli ljusgråa så lär vi ju måla minst två ggr. Men återkommer väl imorgon med lite mer smått och gott! god natt, peace. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0